21 april Vliegen boven de Okavango

21 april 2016 - Okavango Delta, Botswana

Voor 250 Euro hebben we een uur gevlogen boven de Okavanga delta. Dit was ons aangeraden omdat je dan veel meer te zien krijgt dan met een bootje door het riet te varen. Tot onze schrik werd ons vriendelijk verzocht in te stappen in een oude Cessna uit 1967. Joop zat voorin naast de piloot Stefan, een Zuidafrikaan die met veel plezier toeristen rondvloog boven dit gebied. Eerlijk gezegd gaf de piloot meer vertrouwen dan het vliegtuigje. Een propeller die een ongelooflijke bak herrie maakt, brandstofmeters die vanaf de start op 0 staan, vooroorlogse schakelaars en een gaspedaal dat je met de hand moest vasthouden…… Maximum snelheid was 200 km per uur. Dat lukt met een snelle auto ook ;>).

Over de uitzichten hoeven we weinig toe te voegen. Kijk maar naar onze foto’s.

1. Annemiek:
    22 april 2016
    Dat is wel heel cool opgeschreven, als ik zo wat interieurfoto's zie lijkt me dat het ook wel wat deed met de zenuwen...of zijn die inmiddels van staal geworden?
    Mooie foto's trouwens, lijkt me wel een ervaring (op meerdere fronten..)
  2. Gusta:
    22 april 2016
    ik vind jullie ook wel echt dapper! Heel boeiend om jullie observaties te te lezen. Wat dichter bij de grond en huis: b&b cozy double near beach and harbour is geboekt voor 17-19 juni
  3. Hellen:
    23 april 2016
    Hallo Guus, klinkt desondanks meer als vakantie dan als werk (congres).